COMUNICAT DE PRESĂ privind suspendarea înmatriculării vehiculelor

COMUNICAT DE PRESĂ privind suspendarea înmatriculării vehiculelor

Vă informăm că începând cu data de 20.05.2018, intră în vigoare prevederile O.G. nr. 14/2017 privind suspendarea înmatriculării vehiculelor.

Este important de ştiut faptul că suspendarea înmatriculării va opera în următoarele situaţii:

1) în cazul anulării sau expirării valabilităţii I.T.P. (inspecţia tehnică periodică);

2) în cazul netranscrierii transmiterii dreptului de proprietate a vehiculului de către noul proprietar în termenul prevăzut de lege de la data dobândirii dreptului de proprietate asupra vehiculului (90 de zile de la data înscrisă în contractul de vânzare-cumpărare).

Pentru evitarea aplicării sancţiunilor contravenţionale prevăzute de lege (amendă din clasa a IV-a de sancţiuni, reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcilor cu numărul de înmatriculare), vă recomandăm:

– să verificaţi data la care expiră inspecţia tehnică periodică şi să o efectuaţi în termenul înscris pe certificatul de înmatriculare (data valabilităţii fiind comunicată automat de către Registrul Auto Român şi preluată în aceeaşi manieră în sistemul de evidenţă al DRPCIV).

 – să vă asiguraţi că, în cazul în care achiziţionaţi un vehicul, il veţi transcrie în următoarele 90 de zile pe numele dumneavoastră. Este recomandabil să verificaţi cu atenţie data întocmirii contractului de vînzare cumpărare sau în situaţia în care il achiziţionaţi de la o altă persoană decât proprietarul acestuia, data vânzării sale iniţiale.

 IMPORTANT: pentru a verifica starea înmatriculării vehiculului, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor vă pune la dispoziţie pe site-ul propriu, la adresa https://www.drpciv.ro/services.html?linkIframe=inmatriculareMasina (secţiunea servicii online – stare înmatriculare) o aplicaţie prin intermediul căreia aveţi posibilitatea de a verifica în timp real dacă înmatricularea este suspendată sau validă.

 În speranţa că prin acest serviciu venim în sprijinul dumneavoastră, vă rugăm să ne semnalaţi orice problemă aparută în legătură cu o eventuală neconcordanţă între datele afişate si situaţia rezultată din documente.

        

            Vă mulțumim pentru înțelegere!

 

Cu deosebită consideraţie,

Cancelaria Prefectului judeţului Bihor

Oradea, 15 mai 2018