Art. 24. – (1) Subprefectul îndeplineşte, în numele prefectului, atribuţii în domeniul conducerii operative a Instituţiei Prefectului, precum şi alte atribuţii prevăzute de lege ori sarcini date de Ministerul Afacerilor Interne sau de către prefect.
- Cu privire la conducerea operativă a instituţiei prefectului:
- asigură conducerea operativă a Instituţiei Prefectului, cu excepţia cancelariei prefectului;
- prin personalul din cadrul Instituţiei Prefectului asigură transmiterea ordinelor prefectului având ca obiect stabilirea de măsuri cu caracter tehnic sau de specialitate către conducătorul instituţiei ierarhic superioare serviciului public deconcentrat,
- elaborează proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a Instituţiei Prefectului, pe care îl supune spre aprobare prefectului;
- elaborează proiectul Regulamentului intern al Instituţiei Prefectului şi Circuitul documentelor, pe care le supune spre aprobare prefectului;
- asigură transmiterea către persoanele interesate a ordinelor prefectului cu caracter individual;
- elaborează studii şi rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, pe care le prezintă prefectului;
- asigură transmiterea ordinelor prefectului cu caracter normativ către Ministerul Afacerilor Interne, precum şi publicarea în monitorul oficial al judeţului, după caz;
- îndrumă metodologic secretarii unităţilor administrativ-teritoriale, cu excepţia secretarului general al judeţului;
- gestionează şi urmăreşte îndeplinirea măsurilor dispuse de către prefect cu privire la realizarea sarcinilor rezultate din actele normative în vigoare;
- stabileşte şi urmăreşte modul de realizare a fluxului de informare – documentare în domeniile de activitate specifice Instituţiei Prefectului;
- înaintează către prefect propuneri cu privire la organizarea şi desfăşurarea circuitului legal al lucrărilor, informarea documentară, primirea şi soluţionarea petiţiilor, precum şi la arhivarea documentelor;
- acordă consultanţă autorităţilor administraţiei publice locale privind proiectele acordurilor de colaborare, cooperare, asociere, înfrăţire şi aderare, iniţiate de acestea;
- verifică şi semnează documentaţia referitoare la apostilă;
- aprobă eliberarea de extrase sau copii de pe actele din arhiva instituţiei prefectului, cu excepţia celor care conţin informaţii clasificate, ca secretele de stat sau de serviciu;
- asigură secretariatul comisiei judeţene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, în calitate de secretar al comisiei judeţene;
- exercită atribuţii rezultate ca urmare a aplicării actelor normative cu caracter reparatoriu şi convoacă în şedinţe lunare comisiile care au ca obiect punerea în aplicare a acestor legi;
- contrasemnează ordinele prefectului, în conformitate cu atribuţiile pe care le îndeplineşte;
- coordonează elaborarea de studii şi rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare precum şi propuneri privind îmbunătăţirea stării de legalitate, pe care le înaintează prefectului;
- coordonează urmărirea şi aplicarea prevederilor cuprinse în strategiile şi programele pentru susţinerea reformei în administraţia publică;
- îndeplineşte orice sarcini dispuse de prefect, reprezentanţii Ministerul Afacerilor Interne sau ai Guvernului.
(3) În lipsa prefectului, subprefectul îndeplineşte în numele prefectului atribuţiile ce îi revin acestuia.